Hop til hovedindholdet

Digital Academy - Turistens digitale rejse og giganten Google

Vis lignende arrangementer


Dato og tid

Torsdag d. 3. maj 2018 kl. 09:00 til 12:30

Tilmeldingsfrist

Onsdag d. 2. maj 2018 kl. 22:00

Sted

Forskerparken, Konferencen, Forskerparken 10, 5210 Odense M Forskerparken, Konferencen
Forskerparken 10
5210 Odense M

Digital Academy - Turistens digitale rejse og giganten Google

Vis lignende arrangementer


Arrangementsbeskrivelse

Partnerworkshop: Digital kompetence- og forretningsudvikling

Den digitale udvikling har stor indflydelse på turisternes adfærd. Smartphonen er blevet det centrale redskab for turisten, som bliver stadig mere uafhængig og selvhjulpen. Den online brugeradfærd hos den digitale turist er kompleks, og konkurrentlandskabet er øget markant med nye kommercielle aktører. Samtidig skaber digitaliseringen også muligheder for at optimere turismevirksomheders online synlighed, salg og services.

Som en del af FYN365-strategien, inviterer vi jer derfor til Digital Academy, som sætter fokus på en række digitale emner i løbet af 2018-19 og sætter digital forretningsudvikling på dagsordenen.

Udbytte af Digital Academy:

  • Viden om de nyeste digitale turismetrends
  • Indblik i de vigtigste digitale platforme i dag
  • Konkrete tips til at forberede jeres online strategi, synlighed, salg og omdømme

Digital Academy kan gennemføres som et samlet forløb, eller du kan deltage på udvalgte temadage, som matcher dine behov. Vi anbefaler, at deltage hele forløbet for at opnå det største udbytte. På sidste temadag i 2019 uddeles diplomer til de deltagere, der har gennemført hele forløbet.

Første temadage sætter fokus på turisten digitale rejse og rejsegiganten Google. Digital Academy gennemføres i samarbejde med det digitale konsulenthus Seismonaut med støtte fra projekt Danske Turismekompetencer ved Dansk Kyst- og Naturturisme. 

Google er oftest udgangspunktet for turisternes ferieplanlægning og research. Derfor er Google en vigtig platform at have en professionel tilstedeværelse på via eksempelvis Google MyBusiness og Google Maps. Herudover er Google også en stor ressource for turisten under ferien med redskaber som appen Google Trips. Google Trips samler turistens booking- og rejseinformationer og er samtidig turistens digitale rejseguide. På denne temadag for du viden om, hvordan du får den bedste synlighed på Google og i Google Trips.

Fra ny viden til konkrete handlinger og forretningsudvikling
Ved hjælp af samtaler og individuelle refleksioner på hver temadag, får du lejlighed til at skabe en direkte kobling mellem den præsenterede viden til din virksomhed.

Program:

  • 08.30: Morgenbrød og registrering
  • 9.00 - 9.15: Velkomst og introduktion til Digital Academy v/Mark Hauge Østergaard, Destination Fyn
  • 09.15-9.45: Turistens digitale rejse, v/Lisa Ingemann Simonsen, Seismonaut
  • 09.45-10.45: Dine muligheder på Google v/Rune Seebach, Google Denmark
  • 10.45-11.00: Best-in-class case
  • 11.00-11.45: Øvelse og konkrete tips til at komme videre derhjemme
  • 11.45-12.00 Næste temadag og tak for i dag
  • Netværksfrokost

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >